onsdag 16 februari 2011

Lisbeth

Då Roro jobbar kväll denna vecka kommer jag spendera kvällarna tillsammans med Lisbeth Salander. Jag vet jag borde skämmas, jag har nämligen inte sett filmerna...
Men nu har jag lånat dem av syrran, nu ska det ske...

Förresten måste jag berätta att jag är så förbannad hela tiden, va e det frågan om?
Jag är ju alltid sååå snäll, är det flera års tillbaka hållen ilska som är på väg ut?
Igår sa en tant till mig att akta mig när hennes make skulle backa ut bilen, visst hon kanske skulle kunnat formulera sig bättre, isället för :Flytta på dig, du vill väl inte bli påkörd... Så kanske hon kunde sagt: Ursäkta, kan du flytta dig lite, min man ska backa ut bilen och jag vill ju inte att han kör på dig... Gamla Veronica hade svarat: Oj Ursäkta, jag ville bara se att min dotter trilla ner på rättsida av snödrivan:):):)
Men nya Veronica sa: TACK SÅÅÅÅ MKT FÖR INFOOON!!!( spydigt, måste tillläggas)
Och vad jag tänkte var ungefär så här: Men vaaa faaaan, jag måste ju se till att din blinda gubbe inte kör på min dotter när hon får för sig att åka ner på fel sida av drivan, han har väl hela jävla gårdsplanden att köra på, men NEJ han ska köra här, kärring!
Med andra ord blev jag skit förbannad i mitt huvud...
Och sedan idag sa en man OTREVLIGT till en dagisgrupp som steg av tunnelbanan att de skulle rappa på, det är många som ska på! Det skulle han inte ha gjort....
De har SMÅ ben, men hans hjärna måste ju varit PYTTELITEN?? Ok, den här mannen var ju uppenbarligen STÖRD, så varför kan jag inte bara släppa det, inte bry mig för jag är bättre än så, som jag lär min dotter??? Och för någon vecka kom jag i en rapp diskution med en man i simmhallen, herre gud... Jag var vänlig, faktiskt hela tiden, kan säga att jag var väldigt vuxen i den situationen, han va det dock inte... Jag hade i varje fall rätt i det fallet, det har jag fått bekräftat, är det därför jag går och är förbannad, för att jag har rätt?
Har världen blivit galen... Eller är det JAG?
Boxas? Någon?

1 kommentarer:

Johanna sa...

Men när det gällde Magnum hade du rätt! (Både i sak och i att vara arg)

Välkomna!

Photobucket
I den här bloggen delar jag, Veronica, med mig av mina allra bästa inrednings, mode- och stylingtips och annat jag tycker är intressant. Välkomna att följa mig!

Arkiv

Kategorier

Sidor jag gillar

Använder Blogger.