lördag 12 februari 2011

Kanna från förr...




Denna underbara karaff är från Villeroy & Boch, som idag är jätte stora på badrumms marknaden. De äger märket Gustavsberg. Denna är från 1952, på den står det Stora bryggriet, patent stockholm... Stora bryggeriet, jag tänker på öl, men det har man väl inte i karaff eller? Hursom helst har den hittat ut från farmors källare till vårat köksfönster. Serverar nog mjölk i den till kanelbullarna i sommar, vad tycks? Syns inte så bra på bilderna men porslinet är så där härligt krakilerat,mmmmm HISTORIA...

2 kommentarer:

Tessie sa...

Den är helt underbar!!! Här ligger vi i flunsan, inte kul :-( Kanelbullar å kanna skulle vara trevligt dock! Kul att du börjat blogga, GO GIRL!!! Kram Tessie

Vero sa...

Visst e den! Klart att vi ska avnjuta en och annan kanelbulle inom snar framtid.
Krya på er, tänker på er! Kram Vero

Välkomna!

Photobucket
I den här bloggen delar jag, Veronica, med mig av mina allra bästa inrednings, mode- och stylingtips och annat jag tycker är intressant. Välkomna att följa mig!

Arkiv

Kategorier

Sidor jag gillar

Använder Blogger.