söndag 6 februari 2011

Farmor!

En utav mina största förebilder är min farmor Gunilla 71 år, hon är den starkaste kvinna jag känner och en av dem jag respekterar mest. Hon bor i sitt hus på landet, hugger ved, klipper gräs och reder sig själv i alla lägen. När hon inte mår bra mår jag inte heller bra och jag tror att det är likaså för henne. Både jag och Roro trivs mycket bra med henne och spenderar både lediga dagar och semerstrar tillsammans. Slutet av veckan spenderade jag med farmor, när farmor flyttade ut till landet behöll hon ett källarutrymme i stan, där har vi varit. Det är dags att städa ur utrymmet och rensa upp bland alla gamla grejer, and I love it! Det finns historier om nästan alla saker, gamla förhållanden, saker från hennes föräldrar, bilder mmmm. Jag suuuuger i mig allt, vill höra mer, vill veta mer! En del av dessa historier är nu hemma hos mig och en dag ska jag föra dem vidare:)
Har tagit bilder på det mesta och de kommer dyka upp här vart efter som, bl.a på en matservice från Hackefors (50-tal), kaffeservis från Karlskrona, figurer från Lisa Larsson och en underbar gammal ölkaraff... The saga continues!

0 kommentarer:

Välkomna!

Photobucket
I den här bloggen delar jag, Veronica, med mig av mina allra bästa inrednings, mode- och stylingtips och annat jag tycker är intressant. Välkomna att följa mig!

Arkiv

Kategorier

Sidor jag gillar

Använder Blogger.